حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور
سرخط خبرها

۱۳۸ میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از ناوگان اتوبوس رانی مشهد

  • کد خبر: ۴۸۲۲۷
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۱۳۸ میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از ناوگان اتوبوس رانی مشهد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد از افزایش هزینه پرداختی به شرکت‌های خصوصی اتوبوس رانی از ۸۳ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان خبر داد که این مبلغ برای جبران خسارت این شرکت‌ها از کرونا پرداخت می‌شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ بتول گندمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در تشریح مصوبات جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون‌های شهرسازی و حقوقی شورا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد ظرفیت واحد‌های اتوبوس رانی در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دارد، گفت: در انتهای سال ۹۸ برای ما به التفاوت هزینه پرداختی شهروندان به ناوگان اتوبوس رانی مشهد، ۸۳ میلیارد تومان را مصوب کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دوماهه ناوگان اتوبوس رانی، افزایش قیمت بلیت اتوبوس از پایان خردادماه اعمال شد و همچنین با توجه به تأکید بر استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای کاهش انتقال بیماری کرونا، بار مالی مدیریت شهری از ۸۳ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: درهمین راستا در این نشست مشترک لایحه مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوس رانی بررسی شد و با توجه به اینکه شرکت‌های بخش خصوصی برای امسال پیش بینی درآمد مشخصی را در دستورکار داشتند و این درآمد به دلیل وقوع کرونا تحقق پیدا نکرد، مدیریت شهری تصمیم گرفت برای حمایت و جبران خسارت شرکت‌های خصوصی ۱۳۸ میلیارد تومان دیگر به مبلغ مصوب در برنامه بودجه سال ۹۹ اضافه کند.


۲۵ میلیون تومان معافیت بیشتر برای ایثارگران

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به طرح پیشنهادی کمیسیون ایثارگران به منظور افزایش سقف معافیت بدهی ایثارگران به شهرداری گفت: براساس مصوبه سال ۹۴، ایثارگرانی که در بخش‌های مختلف شهری در قالب عوارض، پروانه و پایان کار به شهرداری بدهی دارند، از ۴۰ میلیون تومان معافیت بهره مند می‌شوند. وی افزود: در این جلسه مصوب شد که سقف این معافیت به ۶۵ میلیون افزایش پیدا کند که این موضوع پس از تصویب در صحن علنی شورا قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و ایثارگران می‌توانند یک دوره از این سقف معافیت بهره‌مند شوند.


آغاز مطالعات برقی کردن ناوگان حمل و نقل مشهد

گندمی با اشاره به پیشنهاد اعضای شورای شهر مشهد درباره ایجاد مطالعات جامع توسعه حوزه حمل و نقل برقی در مشهد اظهار کرد: تاکنون در این زمینه چندین مصوبه در شورای شهر برای توسعه و راه اندازی اسکوتر، دوچرخه‌های برقی و اتوبوس‌های برقی به تصویب رسیده است، اما تا به حال مطالعات جامعی برای توسعه این امکان به همه شاخه‌های حمل و نقل برقی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد‌های اجتناب ناپذیر در حوزه حمل و نقل شهری و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی و آلودگی هوای کلان شهر‌ها افزود: حرکت به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل برقی ضروری و اجتناب ناپذیر است تا بتوان با بهره مندی از ظرفیت حمل و نقل پاک در کاهش آلاینده‌های محیطی نقش آفرینی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم با تأیید موافقت اعضا با اجرای این طرح ادامه داد: با توجه به اینکه ۲ طرح مصوبه قبلی شورا در زمینه حمل و نقل پاک از طریق سازمان مپنا در حال پیگیری است، بررسی کامل مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل و نقل شهر مشهد به این سازمان محول شد.


استفاده از روش‌های ترکیبی برای محاسبه عوارض

وی با اشاره درخواست و مشکل برخی شهروندان در اصلاح محاسبات عوارض بر افزایش بهره برداری اعیان گفت: در مدل گذشته که توسط شورای پنجم تصویب شده بود شرایطی فراهم شد تا محاسبات به روش غیردستی انجام شود؛ زیرا تأکید شورا بر حداقل شدن دخالت افراد در این گونه محاسبات بود؛ بااین حال در فرایند اجرای این مدل جدید با مشکلاتی مواجه شدیم که برخی پیشنهاد برگشت به مدل قدیمی و استفاده از ظرفیت کارشناسان را برای محاسبه اخذ عوارض داشتند.

گندمی تصریح کرد: ترکیب این ۲ روش را در دستور کار قرار داده ایم؛ یعنی همچنان از روش سیستمی و فرمول موجود برای اخذ این عوارض استفاده شود، اما زمانی که شهروندی به این روش معترض است، فضا برای استفاده از ظرفیت کارشناسان وجود داشته باشد.
او بیان کرد: در بخش دیگر این نشست بررسی قرارداد‌های بیش از ۱۵ میلیارد تومان شهرداری در دستور کار قرار گرفت که این موارد شامل احداث مسیل آیه ها، پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه قرارداد خرید ماشین آلات، تجهیزات و مصالح مورد نیاز سازمان عمران و متمم قرارداد پارکینگ آزادی بود که به تأیید اعضای کمیسیون رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->